نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2516
-
الف
+

«افسانه بایگان»: در انتخاب‌هایم، کیفیت فلمنامه همیشه حرف اول را می‌زند

«افسانه بایگان» طی یک مصاحبه از آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «افسانه بایگان» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران طی یک مصاحبه از آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت.

وی در پیوند با نحوه انتخاب نقش ها و آخرین حضورش در تلویزیون اظهار داشت: در انتخاب‌هایم، کیفیت فلمنامه همیشه حرف اول را می‌زند. در سریال «با خانمان»، زمانی‌که فلمنامه را برای مطالعه به من دادند، نقشم را دوست داشتم؛ چرا که تا به امروز نمونه این نقش را در کار‌های کمیدی و طنز بازی نکرده‌بودم.

خاطره «افسانه بایگان» از مرحوم «خسرو شکیبایی» + ویدیو

بازیگر سریال «روز حسرت» در مورد آثار موفقش در دهه 60 و ریسک بالای انتخاب نقش های مختلف اذعان نمود: بازیگری برای من جدی است و نسبت به حاشیه‌های این حرفه هیچ مساله‌ای ندارم. اگر نقشی برایم جذاب باشد علاقه‌مندم که چالشی جدید داشته ‌باشم. نقش‌های بسیاری را در ژانر‌های مختلف ایفا کردم و ریسک‌پذیری در هر نقش برای من نوعی تولد است. علاقه دارم برای انتخاب نقش های جدید ریسک کنم و کارهای موفق تکراری انجام ندهم.

وی درباره تاثیر ویژگی های شخصیت بازیگر بر روی نقشی که ایفا می کند، گفت: این یک حقیقت است که هر بازیگری با توجه به دلایل مختلف فردی و محیطی یک نقش را به نوعی ایفا می‌کند و از نظر من تجربه در این میان بسیار مهم است. قطعا اگر بازیگر دیگری نقش من را در سریال ها و فلم ها به عهده داشت به طور غریزی، با شکل و شمایل دیگری آن را اجرا می‌کرد.

افسانه بایگان در پاسخ به این سوال که «با توجه به این‌که ۲۶ جدی(دی) سالروز تولد شما بوده، چه ارزیابی از کارنامه هنری‌تان دارید و آرزوی‌تان چیست» به جام جم چنین گفته است: با تمام فراز و نشیب‌هایی که در حرفه‌ام دیده‌ام، اما از آن راضی هستم.

وی ادامه داد» در جا‌های گوناگون و در سنین مختلف می‌توانستم حضور چشمگیرتری در این عرصه داشته باشم، اما به دلیل حفظ ارزش‌هایم و جهان‌بینی‌ای که نسبت به زندگی دارم از انجام آن کار‌ها خودداری کردم. چون ارزش‌هایی که در زندگی دارم بر هر چیز مقدم‌تر است. کاملا خودخواسته همیشه در سایه، آهسته و پیوسته حرکت کرده‌ام و هر روز که می‌گذرد بیش از پیش به درستی راهی که رفتم، ایمان می‌آورم. امروز وقتی به پشت سرم نگاه می‌کنم، با خودم می‌گویم؛ «درست رفتی افسانه».

«افسانه بایگان» زاده 26 جدی(دی) ۱۳۴۰ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

افسانه بایگان حضور مقابل کمره را از سال ۱۳۵۱ با فلم کوتاه «بوق» تجربه کرد. وی فعالیت حرفوی خود را با سریال تلویزیونی «سربداران» به کارگردانی «محمدعلی نجفی» و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با فلم «گمشده» به کارگردانی «مهدی صباغ زاده» آغاز کرد. 

گفتنی است که سریال های «گمشدگان»، «شوق پرواز»، «سرنخ» و «روز حسرت» با بازی بانو بایگان پیشتر از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

مروری بر کارنامه هنری «افسانه بایگان» بازیگر سریال «روز حسرت»

«افسانه بایگان» بعد از دوسال با یک سریال کمیدی به تلویزیون می آید

تماشای آنلاین سریال «وضعیت سفید»

تماشای آنلاین سریال «روز حسرت»

تماشای آنلاین سریال «گمشدگان»

تماشای آنلاین سریال «شوق پرواز»

تماشای آنلاین سریال «سر نخ» 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر